chec cu dovleac copt


Chec cu dovleac copt


De cand am pregatit pentru prima data prajitura cu dovleac si ciocolata, mi-a ramas gandul la acest desert. Am vrut neaparat sa repet "isprava" de a folosi dovleac copt la inca o prajitura (pentru cafeaua de  dimineata) si am gasit checul pregatit de Laura Adamache.
Astfel cu reteta chec cu dovleac copt particip la concursul organizat de Laura Adamache si Delimano.
Mi-a facut o deosebita placere sa incerc retetele de pe site-ul Laurei; sunt foarte bine realizate si cu siguranta, sunt o reusita daca le gatiti pentru familie si cei dragi.

:)

Ingrediente:
  • 1 ou
  • 150 g zahar (am folosit brun)
  • 1 pastaie vanilie
  • 250 g piure de dovleac copt
  • 240 g faina
  • 100 ml lapte
  • 65 g unt topit
  • 1 praf de sare
  • 1 plic praf de copt
  • 50 g ciocolata (optional)
  • 20 g unt (optional)
  • 20 g fulgi de migdale (optional)



Cum procedam?


Punem la copt dovleacul. Il taiem felii si il asezam intr-o tava de cuptor, la o temperatura de 200 grade celsius pana cand acesta devine moale.
Dupa ce este gata, lasam la racit si desprindem pulpa dovleacului, pe care o pasam pentru a obtine un piure.



Intr-un bol punem oul, zaharul si miezul de la pastaia de vanilie. Omogenizam, dupa care adaugam untul topit si racit, piureul de dovleac si un varf de sare. 
Cernem faina amestecata cu praful de copt si o adaugam peste compozitie, in trei transe.
La final incorporam si laptele.


Ungem o tava pentru chec, cu unt si o tapetam cu hartie de copt.


Turnam compozitia, care este destul de densa, si coacem la 170 grade celsius timp de 45-50 minute.
Cand scoatem facem testul cu scobitoarea si daca este umed mai lasam 5 minute.

Imediat ce am scos checul de la cuptor l-am presarat cu scortisoara.
Pentru a servi am ales varianta de a "stropi" checul cu ciocolata (unt+ciocolata topite la bain marie) si a presara cu fulgi de migdale prajiti.
:)







Dimineata la cafea e divin, o completeaza perfect!!! 
try it! 
;)







Comments

  1. Imi place foarte mult cum ti-a iesit checul, iar pozele... sunt foarte reusite! Am sa fac si eu acest chec chiar dupa reteta ta :) Te pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. multumesc..Oana :) mi-a placut si mie acest chec...dovleacul ii da un gust aparte.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts