prajitura cu dovleac si ciocolata


Prajitura cu dovleac si ciocolata



Primul gand pe care l-am avut cand am gustat aceasta prajitura a fost: fenomen
A fost vorba de o fractiune de secunda si fara sa-mi dau seama am zis: asta e prajitura fenomen. Atat de moale, usoara, delicata, pufoasa...s-a topit in gura pur si simplu cand am luat prima bucatica. 
Pentru prima data incerc dovleacul in prajituri si mi-a placut enorm.
Acesta este desertul pe care il incerc pentru concursul organizat de Laura Adamache si Delimanoreteta prajitura cu dovleac si ciocolata.
:)

Ingrediente:
  • 75 g unt moale
  • 125 g zahar brun
  • 3 oua
  • 100 g faina
  • 70 g alune/nuci/migdale
  • 50 g ciocolata (am folosit cu procent de 74%)
  • 5 g praf de copt
  • 1-2 lingurite scortisoara
  • 200 g dovleac copt (bine scurs)

Pentru glazura
  • 100 g ciocolata (am folosit cu procent de 60%)
  • 25 g unt


Cum procedam?


Curatam dovleacul, il taiem in doua (ori in felii) si il punem in cuptor la 180 grade celsius.
Este gata cand reusim sa strapungem pulpa, foarte usor, cu o furculita.
Lasam dovleacul la racit, il curatam de coaja si punem pulpa la scurs.

Intr-un bol punem ingredientele uscate: faina, ciocolata maruntita, alunele maruntite, praful de copt si scortisoara. Omogenizam.
Separam ouale. Albusurile le batem spuma.
Intr-un alt bol punem untul moale (la temperatura camerei) si zaharul. Mixam pana se obtine o crema dupa care adaugam galbenusurile, mixam si urmeaza dovleacul foarte bine scurs. Amestecam foarte bine.
Mixul cu faina il punem peste mixul de unt. Omogenizam. La final incorporam usor albusurile spuma cu miscari de jos in sus.



Eu am pus aluatul obtinut intr-o tava de 23x23. Am uns cu unt si am tapetat cu hartie de copt. Consider ca e mult mai usor sa scot prajitura astfel. Ma folosesc de marginile hartiei de copt ca de niste torti.
Am copt prajitura cca 25 minute la o temperatura de 165 grade celsius.
Cand este gata se lasa la racit in tava.



Pentru glazura topim ciocolata si untul la bain-marie. (microunde n-am in dotare) :D

Portionam prajitura in dreptunghiuri ori dupa bunul plac si punem glazura de ciocolata.

Eu am incercat prima bucatica imediat.
Va recomand sa incercati aceasta prajitura. La o masa cu prietenii/familia veti cuceri pe absolut toata lumea.
:)



 






Comments

  1. Arata delicios,as gusta-o cu drag:)

    ReplyDelete
  2. Abia astept sa procur si eu dovleac , imi place tare mult!

    ReplyDelete
  3. doamne cat de apetisanta, pufoasa si suculenta arata, doar ce am privit poza si a inceput sa imi ploua in gura, foarte reusita :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts