cheesecake si iaurt grecesc


Cheesecake si iaurt grecesc



Zilele trecute am vazut ca din iaurtul grecesc se poate obtine o minunata crema de branza, fina si buna pentru prajituri sau chiar de intins pe paine.
Primul lucru la care m-am gandit la fost: cheesecake. Asta am si facut.

Am pus cca 1 kg de iaurt grecesc intr-un tifon, am adunat usor tifonul in partea de sus, l-am prins cu un elastic, l-am asezat intr-o sita si l-am pus in frigider pentru cca 24 ore. A rezultat o crema de branza, cam 450 g si in numai 10 minute am obtinut compozitia pentru cheesecake.
Eu zic ca mai usor de atat nici nu se poate. Dupa numai 20-25 minute de stat la cuptor avem mini cheesecake-uri, care, dupa ce le lasam un timp la racit sunt numai bune de servit ca desert. 





  • 450 g crema de branza (obtinuta din iaurtul grecesc)
  • 100 g smantana de cocos (am obtinut aceasta smantana, din blenduirea nucii de cocos cu apa (nu foarte multa) am strecurat lichidul rezultat si am lasat peste noapte in frigider. Toata grasimea cocosului se ridica la suprafata, ceea ce eu numesc smantana de cocos)
  • 2 oua medii
  • un praf de sare
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 70 g zahar pudra
  • 12 biscuiti oreo
  • optional se poate pune si coaja de lamaie

Simplu: punem intr-un bol crema de branza, smantana de cocos, zaharul, scortisoara, sarea, omogenizam. Adaugam ouale si mai amestecam putin pana la inglobarea lor.
Punem intr-o tava de muffins/briose 12 hartiute, la baza asezam cate un biscuite oreo, turnam compozitia in fiecare locas si dam la cuptor cca 20-25 minute la 180 grade ( depinde de cuptor timpul de coacere).

Am pus pe fiecare cheesecake si cate o visina cu sirop, ca sa fie si mai cochete :D






Comments

Popular Posts