whoopie pies


Whoopie pies


Ce spuneti de whoopie pies?! 
Ce as spune eu?!... sunt o combinatie de cookie-pie-cake, au locul de origine in USA si au un gust foarte bun!
La baza sta aluatul cu ciocolata, din care rezulta prajiturele si puse doua cate doua, se lipesc intre ele cu o crema fina de branza.
Am incercat sa fac si eu acest desert foarte dragalas. Am luat ca sursa de inspiratie internetul si m-am oprit la o reteta pe care o consider foarte la indemana.
Tin sa precizez ca aceste whoopie pies le-am facut cu scopul de a le darui de martisor.
Asadar am intarziat cu aceasta postare...dar si ce!...orice e binevenit... oricand. 
;)


Am folosit:
  • 40 g ciocolata neagra (60%)
  • 80 g unt
  • 70 g zahar
  • 1 ou
  • 15 g cacao
  • 110 g faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 50 ml lapte
  • 1 praf de sare (daca untul e nesarat)

*pentru crema
  • 250 g mascarpone
  • 1 lingurita zahar pudra


Pentru a pregati aluatul, luam un bol punem untul (sa fie la temperatura camerei), zaharul si omogenizam timp de 2-3 minute. Se adauga oul, omogenizam, dupa care adaugam ciocolata topita in prealabil la bain-marie.
Faina+praf de copt+cacao+1 praf de sare (daca untul e nesarat) se adauga la amestecul de baza.
Laptele foarte usor incalzit se adauga la aluatul format.
Pentru a da forma acestor prajiturele, luam un pos, punem compozitia si formam globuri din aluat (intr-o tava in care am pus hartie de copt). Aceste globuri usor se vor lasa, dar asa si trebuie.
Dam tava la cuptor (preincalzit la 180C) timp de cca 18-20 minute.
Dupa ce prajiturele s-au racit le putem lipi cu crema de mascarpone.








Comments

Popular Posts