cheesecake cu sos de capsune


Cheesecake cu sos de capsune



Am facut acest cheesecake pentru a experimenta si mai mult acest tip de desert. Daca pana acum am folosit doar ricotta si smantana, acum am inlocuit aceste doua ingrediente cu o branza fina de vaci si mascarpone. Combinatie reusita, stralucita si pe deplin divina. 
Gustul fin, imbietor  in combinatie cu baza de biscuite crocant si sosul de capsune, te indeamna sa mananci... si sa tot mananci din acest desert.



Am folosit:
  • 150 g biscuiti
  • 80 g unt
  • 1 lingurita scortisoara
  • 400 g branza fina de vaca (scursa)
  • 150 g mascarpone
  • 3 oua medii
  • 1 lingura amaretto
  • 70 g zahar
  • 2 lingurite amidon de porumb
  • 1 praf de sare
  • coaja de la o lamaie

*pentru sos
  • 200 g capsune
  • 1 lingurita miere
  • 2 linguri zeama de lamaie

*pentru decor
  • 5-6 capsune taiate in doua



Pentru inceput am pregatit baza de biscuiti. Am dat prin robot biscuitii + scortisoara si i-am adaugat intr-o oala, unde anterior am topit untul. Am amestecat foarte bine si am pus tot acest amestec in tava (d=20 cm) si am format o baza compacta, apasand cu mana peste amestecul de biscuiti. Am dat la frigider pentru cca 30 minute.

Pentru a pregati compozitia de branza, am pus intr-un bol: branza, mascarponele, ouale, zaharul, amidonul, coaja de lamaie, un praf de sare, amaretto si am omogenizat foarte bine.
Toata aceasta compozitie se pune peste baza de biscuiti si se da la cuptor (preincalzit), 180C, timp de cca 40-45 minute. Cand este gata il lasam la racit in cuptor, dar cu usa cuptorului usor deschisa (cca 30 minute), dupa care inchidem usa cuptorului si lasam acolo cheesecake-ul pana la racirea completa.

Pentru a pregati sosul de capsune nimic nu e mai simplu decat sa spalam foarte bine capsunele, sa le taiam si sa le blendam pana obtinem un sos fin. Adaugam miere si zeama de lamaie.

Nu ramane decat sa punem sosul si capsunele peste cheesecake-ul complet racit si sa-l savuram.

:)

















Comments

  1. Sa sti ca imi place tare mult, e colorat si vesel deci atrage privirea si e fara frisca cu ea am mereu probleme la cea naturala ma refer. la branzica ce marca ai folosit ?Gabriela

    ReplyDelete
    Replies
    1. multumesc! am folosit branza de la lidl pe care am pus-o la scurs o noapte. :)

      Delete
  2. Cu amidon de grîu merge? Mulțumesc! Smaranda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca da. Nu am incercat niciodata amidonul de grau. Dar daca are acelasi rol ca si cel de porumb (de stabilizare, ingrosare) nu vad de ce nu ar merge. :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts