biscuiti cu unt


Biscuiti cu unt


Ce va spune numele James Martin?!...Originar din Yorkshire (UK), este chef si stilul pe care il adopta in bucatarie ma face sa cred ca poti incerca orice in bucatarie si ca lucrurile simple sunt cele mai bune.
Zilele acestea la TV Paprika este difuzata emisiunea "James Martin's united cakes of America", sursa de unde m-am inspirat pentru a face biscuitii cu unt (shortbread). 
James Martin i-a prezentat in forma finala, intr-un mod elegant, folosind zmeura si o crema de frisca cu vanilie.
Eu am ales sa fac sandwich din biscuiti lipiti cu crema de mascarpone si visine.





Am folosit:
*pentru aluat
200 g faina
60 g amidon de porumb
50 g zahar 
130 g unt
1 ou batut

*pentru crema - optional
3 linguri mascarpone
2 linguri cu visine

*pentru decor - optional
2 linguri zahar pudra
1 lingura zeama de lamaie
2 linguri sirop de la visine


Pentru a face aluatul untul trebuie sa fie foarte rece, astfel ca am pus inr-un bol ingredientele uscate (faina+zahar+amidon) am adaugat untul taiat cubulete si am inceput sa formez un asa zis aluat care trebuie sa semene cu un pesmet. Dupa acest procedeu am adaugat oul batut si am format o bila de aluat. Foarte important e sa nu framantati MULT acest aluat. Trebuie sa fie omogenizat si atat.
Aluatul format il invelim intr-o folie si il punem la frigider pentru 30 minute (minim).
Preincalzim cuptorul la 180 C, punem folie de copt intr-o tava si pregatim biscuitii.
Intindem aluatul pana la o grosime de cca 4-5 mm, decupam cu formele preferate si ii asezam in tava.
Coacem biscuitii cca 10 minute.
Cand s-au racit se pot lipi cu crema de mascarpone (mascarpone amestecat cu visine si sirop) si  se poate face un decor cu glazura (zahar pudra+zeama de lamaie+sirop de la visine).
Pentru a obtine visine si sirop (sau cum s-o numi) e fff simplu: visinele congelate le punem cu putina apa si zahar, la fiert. Daca dorim un sirop mai legat adaugam putin amidon de porumb.



Sunt minunati de buni, merita incercati si savurati!
;)







Comments

Post a Comment

Popular Posts