briose cu caramel


Briose cu caramel



LA MULTI ANI 2014!!!...SA FIM SANATOSI  si astfel vom realiza foarte multe lucruri.
Am venit cu prima postare de pe acest an si cred ca am inceput bine: cu un desert :D.
Am facut aceste briose pentru ca am vrut sa fac un test: sa folosesc aceleasi ingrediente specifice (unt, zahar, ou, faina), dar incorporate in diferite etape.
Eric Lanlard, vestitul cofetar, are o reteta de cupcake in care spumeaza bine amestecul de ou si zahar dupa care incorporeaza unt moale.
Ei bine de ce sa nu incerc si eu. Am adaptat o reteta de blat de tort, dupa preferintele mele si a iesit urmatoarea isprava.
:D


Ingrediente pentru cca 10-12 briose:
  • 3 oua
  • 85 g zahar (am folosit: 50g alb, 35g brut)
  • 90 g faina
  • 5 g cacao
  • 1 praf sare
  • 2 g praf de copt
  • 1 lingura vin de porto
  • 6 linguri unt topit 

Pentru caramel:
  • 130 g zahar alb
  • 15 g unt
  • 200 ml smatana lichida (30% grasime)

Pentru sos de ciocolata
  • 40 g unt
  • 2 lingurite zahar
  • 1 lingurita cacao
  • 3 linguri lapte
Pentru decor am folosit smantana fermentata (200 g, batuta cu 3 lingurite zahar pudra) si fulgi de migdale prajiti.


Cum procedam?


Eu am pregatit caramelul cu ceva timp in urma. De preferat este sa-l pregatiti si dvs macar cu o zi inainte pentru a avea timp sa se raceasca.
Astel ca, pentru pregatirea caramelului, punem intr-o oala cu fund dublu, zaharul, lasam la caramelizat pana capata culoarea usor maronie, imediat adaugam untul, luam de pe foc si amestecam energic cu un tel para ori lingura de lemn.
Turnam smantana, usor incalzita (30-40 grade), in fir subtire si amestecam fara oprire.
Punem, din nou, pe foc pana cand ajungem la consistenta dorita (5-10 min). Sa tineti cont de faptul ca, dupa procesul de fierbere caramelul oricum se mai ingroasa.

Pentru baza brioselor:
Cantarim toate ingredientele (pentru o mai buna organizare).
Separam ouale. Albusurile cu un praf de sare le batem spuma, dupa care adaugam zahar pana obtinem o bezea ferma.
Galbenusurile+vinul de porto le omogenizam si le adaugam peste bezea. Incorporam si untul topit, dupa care cernem faina+cacao+praf de copt si le adaugam in transe, amestecand usor (cu o spatula) pentru a nu scoate aerul din compozitie.
Punem intr-o tava de briose, hartii, dupa care turnam compozitie la baza, adaugam caramel, dupa care acoperim cu compozitie pana la ocuparea a 3/4 din forma briosei.
Dam la cuptor (180 C) timp de 10-12 minute.

Dupa ce sunt gata le scoatem din tava, le lasam la racit. 
Le ornam cu smantana batuta cu zaharul pudra, adaugam sos de ciocolata (ingredientele le punem intr-o oala pe foc, amestecam pana la omogenizarea lor; in 2-3 minute sosul este gata) si fulgi de migdale.




Sunt foarte bune. Combinatia imi place si sunt sigura ca daca le incercati vor fi pe placul vostru.
;)
Se pastreaza foarte bine la frigider, acoperite, pana la 4 zile.



Comments

Popular Posts