tort cu ciocolata si crema de branza cu alune caramelizate


Tort cu ciocolata si crema de branza cu alune caramelizate



Prima postare de pe luna noiembrie...ma bucur ca am revenit... :) cu un...
TORT...cum altfel... :D
 Pentru ca si in aceasta luna avem parte de aniversari, nu le putem omite..asa ca am pregatit un tort, simplu si sper la fel de bun pe cat arata.
De cand am incercat blatul de la tortul Andreei (andie.ro), am ramas fff impresionata de textura, gust, consistenta si iata-ma cum am pus reteta in aplicare (din nou) si am pregatit acest tort.




Ingrediente:

Pentru blat - vezi aici

Pentru sirop:
  • 150 ml apa
  • 75 g zahar brun (alb)
  • 3 g ness
  • 2 linguri amaretto (ori alt lichior)


Pentru crema:
  • 500 g mascarpone
  • 250 g ricotta
  • alune caramelizate macinate
  • 1 lingura miere (optional)-depinde de gustul fiecaruia
  • semintele de la un baton de vanilie
  • 1 lingura amaretto (lichior)


Pentru alunele caramelizate:
  • 100 g alune de padure
  • 50 g zahar
  • 1 lingura apa


Decor:
  • boabele de la 1/2 rodie



Cum procedam?


Incepem prin a pregati blatul - vezi aici.

Pentru a carameliza alunele, punem intr-o oala mica, dar cu fundul gros, zaharul, apa, lasam pe foc pana lichidul incepe sa capete culoare de caramel dupa care punem alunele (prajite putin in cuptor), amestecam RAPID (tinde sa se solidifice foarte repede) si cu aceeasi rapiditate punem amestecul pe o foaie de copt si intinde cu o spatula.
Cand alunele sunt racite le punem intr-un robot si le macinam cat mai fin posibil.

Pentru crema, intr-un bol punem branzeturile, semintele de vanilie, omogenizam, adaugam alunele maruntite, miere (optional), lichior si omogenizam din nou.

Pentru sirop, punem zaharul si apa, dam in clocot 2-3 minute dupa care adaugam ness-ul si amaretto si stingem focul. Lasam la racit complet.

Dupa ce blatul e pregatit si lasat la racit minim 4 ore (in caz ca nu aveti timp sa-l lasati de pe o zi pe alta), il portionam in trei si urmam pasii: blat - sirop - crema - blat - sirop - crema -blat - sirop - decor.

Lasam, pentru cateva ore, tortul la rece, pentru ca toate aromele sa se imbine frumos.

:)









Comments

  1. Superb,foarte bine ii sta asa cu bobitele alea rosiiii! Gabriela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. multumesc Gabriela! stau cam prost la capitolul imaginatie si decor, dar am dus pana la capat si tortul asta :D

      Delete
  2. Arata exceptional!
    Felicitarile mele!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts