tort cu dovleac copt, ciocolata si crema de branza


Tort cu dovleac copt, ciocolata si crema de branza



Azi...e 6 octombrie... si intr-o astfel de zi...de toamna... prin anul '85 am "aterizat" pe aceasta planeta numita "Pamant"... :D :D :D.
  Mi-am petrecut ziua frumos, in familie...vremea a fost generoasa... cald, soare...si cum trebuie sa ne rasfatam cu ceva dulce intr-o zi cu o atata insemnatate istorica :D :), am ales sa pregatesc acest tort. 
Amalgam de idei, "rasfoiri" printre paginile de internet...si uite ce a rezultat.

:)


Ingrediente:

Blaturi (26 cm):

  • 230 g unt moale
  • 400 g zahar brun
  • 4 oua mari
  • 440 g dovleac copt
  • 400 g faina
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 2 lingurite bicarbonat de sodiu
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 1/2 lingurita ghimbir macinat
  • 240 ml lapte batut/iaurt

Crema (pentru interior):

  • 400 g crema de smantana
  • 200 g crema de branza
  • 100 g mascarpone
  • 2 linguri miere
  • 2 linguri zahar pudra
  • un praf de nucsoara
  • 1 praf de scortisoara
  • 3 linguri sirop de cafea
  • 50 g migdale prajite
  • 1 lingura amaretto 


Crema (pentru exterior):

  • 300 g mascarpone
  • 2 linguri miere
  • 1 lingura sirop cafea


Ganache de ciocolata:

  • 100 ml frisca lichida neindulcita
  • 100 ciocolata (60-70%)
  • 20 g unt
  • 1 lingura amaretto


Sirop de cafea:

  • 100 ml apa
  • 70 g zahar brun
  • 1 lingura ness
  • 1 lingurita sirop de sfecla (optional)
  • 1 lingura amaretto



Cum procedam?


Siropul de cafea: punem intr-un vas toate ingredientele si se fierb 4-5 minute pana capata consistenta de sirop. Se lasa la racit.

Incepem prin a pregati blaturile
Pregatim toate ingredientele si le cantarim.
Ungem cu unt doua tavi (d=26cm am folosit) si le tapetam cu hartie de copt. Preincalzim cuptorul la 170 grade celsius.

Intr-un bol punem unt, zahar si le omogeizam bine. Adaugam cate un ou si omogenizam foarte bine dupa fiecare.
Adaugam dovleacul si omogenizam.
Faina+praf cop+condimente+bicarbonat de sodiu (cernute) si laptele batut le adaugam in trei trepte. Ultima transa sa fie faina.
Punem amestecul in cele doua tavi (impartit in mod egal) si le coacem pentru 35 minute.
Facem si testul cu scobitoarea.
Cand se scot din cuptor se lasa in tava la racit cca 10 minute dupa care se scot pe un gratar si se lasa la racit complet. (Eu le-am pregatit cu o zi inainte, deci le-am lasat pana a doua zi).
Blaturile se taie, fiecare, in doua.

Pentru crema de la interior, amestecam toate ingredientele si le dam la rece.
Pentru a doua crema (cea de la exterior), la fel, omogenizam ingredientele si dam la rece.

Ganache de ciocolata: punem la incalzit frisca lichisa si untul, dupa care turnam lichidul intr-un vas, unde
am pus ciocolata rupta in bucati. Lasam pentru cateva minute dupa care amestecam. Adaugam si amaretto.

Asamblare: blat, ganache, crema, blat ganache, crema, blat ganache, crema, blat si crema (de la exterior).



Ornam dupa preferinte. Eu am ales sa folosesc ciocolata razuita si cirese pe care le-am invelit in ciocolata.

Puteti opta pentru o dimensiune a blaturilor mult mai mica ori sa alegeti sa incorporati si un fruct in compozitia de branza.

:)









Comments

  1. Delicios de bine arata,cu ce pot inlocui dovleacul nu prea ma impac cu el as vrea sa incerc, se pastreaza bine crema la interior?superb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. la varianta fara dovleac nu m-am gandit...incercati un blat de tort (gen de la tortul de ciocolata si crema de branza) sau orice alt blat de tort si pastrati restul: crema, ganachul si siropul de cafea.
      :)

      Delete
    2. in ce priveste crema, eu zic ca se pastreaza, mie mi-a placut cum s-a asezat.
      :)
      vreau sa mai spun ca blatul care contine dovleac e ff umed, deci daca va hotarati sa faceti acest tort eu l-as incerca pe varianta blat simplu si as pastra restul (cum am zis si mai sus). :)

      Delete
    3. cu mare placere! :) daca incercisa faci tort in genul asta, astept poze. :)

      Delete
  2. Multumesc mult pt raspuns!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts