compot de gutui


Compot de gutui


Un lucru este foarte clar...peste tot ruginiul frunzelor da culoare peisajului si ne spune ca toamna este mai prezenta ca niciodata.
Gutuii anul acesta "si-au facut de cap"...recolta din belsug, cum n-a mai fost de ceva timp si nu ai cum sa ratezi o portie de dulceata, gem ori compot de gutui.
Inspirata fiind de reteta de compot de gutui de pe can't boli an egg si foarte atrasa de dorinta de a gusta acest compot am zis "hai sa-l incerc"...in stilul meu.
:)


Din nou va spun ca e PRIMA TENTATIVA si in materie de compot.
:D
Astfel ca am citit modul de pregatire al Dianei.
Am procedat astfel: am luat gutuile (cca 1,5 kg), le-am spalat bine, curatat de cotor si stricaciuni, le-am portionat in felii si le-am pus intr-o oala cu cca 4 litri de apa.
Da!!!...nu le-am dat coaja jos. Probabil ati observati acest lucru. 
:D
Am adaugat 420 g zahar, 2 stele de anason, 1 baton de vanilie, despicat in doua si 2 batoane de scortisoara.
Am pus la fiert cu capac.
In aproximativ 20 minute totul a inceput sa fiarba, dupa care am dat focul la mic si am lasat inca 30 minute.
Am luat capacul de pe oala si am lasat cca 1 si jumatate la fiert (foc mic).




Gustul....?!!!...fenomenal...de....bun!!!
Nu am incercat, pana acum, niciunde acest compot...dar cu siguranta il voi recomanda si il voi pregati in fiecare an.

:)










Comments

Popular Posts