gris cu lapte si stafide


Gris cu lapte si stafide


Desert al copilariei, usor dulce, aromat cu coaja de lamaie...grisul cu lapte ne duce cu gandul la momentele cand asteptam desertul pregatit de mama sau de bunica. La momentul respectiv nici nu aveam rabdare si de multe ori mancam grisul cald...atat de mult imi placea.
Astazi am pregatit  aceasta reteta inspirata de o prajitura cu gris si stafide. 
:)
Si cum altfel cu un asemenea preparat sa nu mergem la parada.
Provocarea Dulce Romanie gazduita luna aceasta de pemasadinbucatarie, ne indeamna sa gatit cu ciocolata, must si stafide.


Ingrediente:
  • 1 l lapte
  • 125 g gris
  • 3-4 linguri miere
  • 30 g unt
  • 100 g stafide
  • amaretto
  • coaja de la o lamaie
  • alune prajite (fara ulei si sare)



Cum procedam?


Punem mierea si laptele intr-un vas pe aragaz si asteptam sa ajunga la punctul de fierbere. Cand lichidul fierbe adaugam grisul si amestecam continuu timp de cca 10 minute pana cand grisul se desprinde usor de pe marginile vasului.
Cand grisul este gata, luam de pe foc si adaugam, untul, coaja de lamaie rasa si stafidele (in prealabil le-am inmuiat in lichior amaretto). Omogenizam si turnam intr-o forma (rotunda, patrata, ori forme mici individuale)
 si lasam la racit complet dupa care punem la frigider.

Cand servim, scoatem grisul din forma si ornam cu alune tocate.

*Alunele le-am cumparat crude in coaja si le-am prajit in cuptor pana au devenit aurii. Le-am indepartat coaja si le-am tocat cu un cutit. Gustul lor dulceag merge de minune la deserturi.

:)







Comments

  1. Iai,ce bine arata!:) Chiar ca e un preferat al copliariei:)

    ReplyDelete
  2. Arata superb :)

    ReplyDelete
  3. Ce bine arata si ce gustos trebuie sa fie!

    ReplyDelete
  4. Am crezut ca e ciocolata de casa!!! Cat de compact e si arata extraordinar!! Felicitari!! Multumesc frumos pentru participare!

    ReplyDelete
  5. Cat de bine arata, parca e un tort in toata regula!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts