ghebe cu usturoi


Ghebe cu usturoi



Ieri zi de plimbareala...dar ghici unde?!... in padure dupa ghebe. Cand vine vorba de urcat si coborat, mai ales in padure...pentru mine nu e chiar atat de distractiv :D. M-am incumetat si cum sezonul ghebelor e in toi, sa mergem! 
Am mers insotita, desigur, altfel nu se poate; nu am gasit de prima data, dar cand eram pe punctul de a renunta am gasit un loc cu cateva ghebe mici, frumoase, bune de cules (perfecte pentru masa de pranz). 
Am vazut cum e sa culegi ghebe si am experimentat pentru prima data "situatiunea" :D

Ingrediente:
  • ghebe (am folosit cca 1 kg, curatate)
  • o ceapa rosie
  • ardei chili
  • sare
  • piper
  • usturoi


Cum procedam?


Aceasta reteta este pregatita, cred, de 90% dintre noi..cine nu se da in vant dupa ghebe cu usturoi?! :D

Am spalat foarte bine ghebele, deja curatate, in 5-6 ape, le-am pus in apa clocotita cu sare, la fiert, si le-am lasat circa 10 minute (in apa am pus si o ceapa alba crestata in 4). Dupa cele 10 minute le punem la scurs.

Intr-o oala am pus putin ulei (nu-mi plac cand baltesc in ulei), ardei chili tocat, ceapa tocata. Am lasat sa se gateasca la foc mic cca 5 minute. 
Am adaugat ghebele si am calit cca 10 minute. 
Le-am servit cu mujdei de usturoi si mamaliga.
Ne-au placut foarte mult.
Ele au fost micute de fel si s-au gatit minunat.




Comments

Post a Comment

Popular Posts