tarta cu ciocolata si coulis de mure


Tarta cu ciocolata si coulis de mure


Ehee...a trecut ceva timp de la ultima reteta postata.
Am revenit cu un desert decadent... tarta plina cu ciocolata...deci iubitori de ciocolata aici e de voi.
Cu aceasta reteta particip si  la concursul anti-plictiseala, organizat de diva in bucatarie si just-t.
Am tinut neaparat sa fac aceasta tarta, pentru ca ciocolata place tuturor si nu o refuza nimeni.
:)

Ingrediente:

Crusta:
  • 130 g biscuiti cu ciocolata
  • 100 g pricomigdale
  • 110 g unt (80% grasime)

Umplutura de ciocolata:
  • 250 g ciocolata (60%)
  • 50 g ciocolata cu lapte
  • 300 ml frisca lichida (30% grasime)
  • 1 praf scortisoara (optional)
  • vanilie (optional)

Coulis de mure:
  • 250 g mure
  • 1 lingura zahar
  • 4-5 frunze de busuioc proaspat


Cum procedam?


Pregatim crusta: intr-un vas punem untul si il topim la foc mediu.
Biscutii si pricomigdalele le zdrobim (in robot, cu sucuitorul) si le turnam peste untul topit. Omogenizam bine, dupa care punem amestecul intr-o forma. Eu am ales o tava 18x28 cm.
Dupa ce am asezam amestecul si i-am dat forma, punem tava la frigider pentru minim 1 ora, nu mai putin. 

Cand crusta e intarita, o transferam pe un blat/platou.
Pregatim ciocolata: punem frisca la incalzit, NU LASAM sa fiarba si o turnam intr-un bol unde am pus ciocolata rupta bucati. Omogenizam bine, adaugam scortisoara, vanilia si punem IMEDIAT totul printr-o strecuratoare in crusta formata.
Punem la rece din nou.

Pentru coulisul de mure, punem intr-un vas/oala murele, zaharul si busuiocul. Punem pe foc mediu pana ce zaharul se topeste.
Lasam acoperit pentru 5-10 minute, scoatem frunzele de busuioc si blendam.
Daca nu va deranjeaza semintele de la mure puteti lasa amestecul in stadiul acesta.
Eu am preferat sa strecor amestecul dupa ce l-am blendat.
Coulisul il punem peste ciocolata, cu conditia ca ciocolata sa fie destul de fixata.

Punem din nou la rece pentru cateva ore.
Cand tarta este bine asezata o putem servi.
:)



Cu siguranta laudele nu vor intarzia sa apara dupa ce familia/prietenii/colegii vor gusta aceasta tarta.







Comments

  1. Arata incredibil de bine,deja salivez!:)

    ReplyDelete
  2. Decandent de ciocolatoasa...miam!

    ReplyDelete
  3. Oau ador ciocolata si daca mai este si in combinatie cu fructe de padure, un adevarat deliciu. Mersi pentru reteta, cu prima ocazie am s-o pregatesc si eu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts