Paine


Paine


Sunt zile in care mi-e dor de mirosul de paine coapta in casa. E ceva care ma face sa merg cu gandul spre lucruri frumoase, spre copilarie :). Am inceput saptamana cu aceasta paine, pe care o consider reusita mea pe planul "paine facuta in casa" :). Dupa un timp destul de indelungat, in care am urmarit diverse abordari in materie de paine...iata ce am reusit de aceasta data. 





Ingrediente:
  • 560 faina alba (tip 000 am folosit)
  • 85 g faina integrala
  • 3/4 lingurita sare
  • 3 linguri de ulei masline
  • 350 ml apa calduta
  • 25 g drojdie proaspata
  • 1 lingurita miere



Cum procedam?



Stiu ca painea nu necesita o cernere a  fainurile, dar eu de aceasta data am cernut aceste doua fainuri. In cazul celei integrale am pastrat tarata care a ramas in sita pentru a pune peste paine, inainte de coacere (estetica).
Punem faina in bol, adaugam sarea, facem un locas in mijloc si punem amestecul lichid (drojdie, miere, ulei masline) dupa care adaugam si apa calduta. Omogenizam de la interior spre exterior si punem totul pe o planseta pudrata cu faina si framantam (cca 10 minute). Impingem aluatul cu podul palmei si il aducem spre noi cu degetele, cam asa trebuie sa procedam cele 10 minute de framantat. 
Trucul pentru a verifica daca aluatul e framantat destul (il stiu de la Lorraine), punem degetul in faina si apasam usor aluatul; acesta trebuie sa revina la forma initiala imediat, astfel stim ca am framantat destul. 
Dupa acesta operatiune forma din aluat o bila, o asezam in tava cu hartie de copt si presarata cu faina, acoperim si lasam sa cresca 30 minute. 
In cuptorul preincalzit la 200 grade celsius punem tava cu paine (am presarat-o cu putina faina si taratele ramase de la cernut) cca 30 minute la copt.
Dupa ce acesta e gata se lasa la racit, acoperita cu un servet.

:) 











Comments

  1. Asta o sa fie urmatoarea mea incercare in materie de paine!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts