ile flottante...delicat



Bulgarasi plutitori (lapte de pasare)


Pentru prima data cand incerc o astfel de reteta si spun ca mi-a iesit bine. :) O consider o reteta lejera, care nu cade greu si nici nu as spune ca are un continut ridicat de zahar. :) 


Ingrediente:
  • 800 ml lapte (pentru fiert)
  • 400 ml lapte (pentru crema)
  • 4 oua
  • 60 g zahar ( pentru crema)
  • 1/2 lingurita amidon
  •  vanilie
  • 1 praf de sare
  • 50 g zahar (pentru bezea)
  • 20 g zahar (pentru laptele in care fierbem bezeaua)





Cum procedam?



Prima etapa e crema, pe care eu am pregatit-o astfel: 4 galbenusuri le-am pus intr-o oala, am pus peste ele zaharul si amidonul dizolvat intr-o lingura de lapte. Am amestecat sa se omogenizeze totul si am turnat laptele CALDUT. Am adaugam vanilie si am pus oala pe aragaz la foc mic si am asteptat cca 10 minute pana cand crema a ajuns la o temperatura de 80 grade celsius. In tot acest timp am AMESTECAT CONTINUU. Crema s-a ingrosat putin, fata de starea initiala.

A doua etapa  este pregatirea bezelei. Albusurile de la cele 4 oua, le punem intr-un bol cu un praf de sare si le mixam pana obtinem o spuma. Adaugam zaharul si continuam sa batem pana la obtinerea bezelei.
Intr-o oala punem laptele pentru fiert si zaharul. Adaugam cu o lingura bulgarasi de bezea. Fierbem 2 minute dupa care se scot intr-un bol. Bulgarasii se intorc pe o parte dupa cca 1 minut.
Bulgarasii formati ii punem intr-un bol peste crema obtinuta mai devreme. 
Pentru decor puteti folosi orice va dicteaza imaginatia. :) 



Comments

Popular Posts