cirese in sirop de iarna


Cirese in sirop de iarna


 Aceasta reteta am urmarit-o acum vreo doua zile pe Tv Paprika si m-a incantat de-a dreptul. Pe scurt, inspiratie: Lorraine Pascale. Are cateva modificari pentru ca nu am avut Light brown sugar ci Dark brown sugar. Lorraine prepara aceasta reteta cu vin de porto. Ieri mi-am insusit si eu o sticla (prima din viata si nu ultima...sper :D). Cum spuneam sa trecem la treaba ;).




Ingrediente:

Retea originala: (in caz de vreti sa o urmati):

  • 150 ml vin de porto
  • 300 g light brown sugar (acel zahar brun fin dar deschis la culoare)
  • 1 portocala
  • 1 lingurita scortisoara
  • 150 ml apa
  • cirese
  • borcan sterilizat


Eu am pregatit astfel:

Pentru un borcan de 750 ml:

  • cirese cu codite (cca 400 g)
  • 170 ml vin de porto
  • 150 ml apa
  • 120 g dark brown sugar 
  • 90 g zahar tos
  • o portocala (cateva bucati de coaja taiate fin si sucul)
  • 1 lingurita de scortisoara


Cum procedam? 



Sterilizam borcanul. 
Ciresele  le spalam si avem grija sa nu le cada coditele.
Pregatim siropul: punem intr-o oala pe foc mediu: vinul de porto, zaharul, apa, sucul de portocala, coaja si scortisoara. Lasam sa fiarba si sa capete consistenta unui sirop. Se lasa la racit.
Ciresele le punem in borcan si punem peste ele siropul de iarna. 
Lorraine spune ca se poate pastra la frigider pana la o luna. Probabil aceasta combinatie e delicioasa peste ingheteta ori prajituri cu crema. 

;)



Comments

  1. Gargarita face parte din reteta? :D
    Arata bine,frumos.
    Feedback pentru gust cand se poate.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts