pere posate in vin rosu..alintate cu migdale


Pere posate in vin rosu 


"Pere posate in vin rosu"...o reteta pe care o incerc pentru prima data, dar despre care am auzit de foarte multe ori si am vazut multe variante prezentate. Pentru ca mereu ma abat de la reguli va prezint varianta mea,  :). 






Necesar:

  • 2 pere ( am folosit soiul abate)
  • 500 ml vin rosu
  • 100 g zahar ( am folosit brut)
  • 1 stea anason
  • 1 bob cardamom
  • 1 baton scortisoara
  • 1 praf ghimbir macinat
  • 1 pastaie de vanilie
  • 20 g migdale macinate (optional)


Cum procedam? 


Spalam si curatam perele de coaja. Retezam partea de la baza pentru a oferi echilibru perelor cand le vom aseza pe farfurie.
Intr-un vas punem vinul, zaharul si toate condimentele. Punem pe aragaz si in momentul in care atinge punctul de fierbere punem perele. Lasam la fiert intre 20-35 minute in functie de cat de tari sunt perele. In tot acest timp, la fiecare 5 minute mai intoarcem perele pentru a se patrunde uniform. 
Dupa timpul de fierbere inchidem focul si lasam la racorit cca 10 minute. Dupa acest interval scoatem perele si punem din nou la fiert lichidul ramas, pana obtinem o reductie cu densitatea unui sirop. :) 


Toate bune si simple, nu?

Asa si este, dupa ce am obtinut si reductia din vin, reteta e gata. :) 

Eu am optat pentru un plus de textura si am ales sa tavalesc una din pere prin migdale macinate.



Foarte usor acest desert, perele fiind un fruct fara aciditate merg foarte bine dupa masa. 

:)



Comments

Popular Posts