crema de zahar ars...dulceeeee

Crema de zahar ars


Mai peste tot unde citesti despre crema de zahar ars, se vorbeste ca fiind un desert clasic din copilarie cu care multi dintre noi am crescut. Bunica.. mama.. faceau acest dulce si era un desert bun si mult asteptam, desi contine mult zahar...deloc benefic pentru organism...dar de 2-3 ori pe an se poate savura impreuna cu cei dragi.






Varianta mea de crema contine:

  • 7 oua
  • 800 ml lapte de vaca
  • 180 g zahar brut din trestie
  • 135 g zahar tos
  • 1 baton vanilie
  • 2 linguri cu apa


Cum procedam? 


Pentru inceput ne ocupam de zaharul brut pentru a face acel zahar ars de pe fundul vasului. Punem zaharul cu cele doua linguri de apa intr-un vas/oala pe foc si asteptam sa devina caramel( avem grija sa nu se arda, pentru ca vom obtine un gust amar al siropului). Intindem acest caramel pe peretii vasului si lasam la racit.

Pasul 2:

Punem ouale intr-un vas, le mixam si adaugam zaharul; omogenizam pana obtinem un amestec destul de pufos. 
Laptele (in care am adaugat continutul unei pastai de vanilie), se adauga si el peste mixul de oua si zahar. 
Se omogenizeaza totul si se strecoara print-o sita in vasul unde am topit zaharul.

In continutul cremei se pot observa mii de seminte de vanilie, pe care eu le ador, dar daca acest lucru va deranjeaza puteti inlocui cu esenta de vanilie sau extract de vanilie.

Crema trebuie coapta nu? :) ..si cum? la baie de aburi, prin urmare punem vasul cu crema intr-o tava, turnam apa clocotita pana la jumatatea vasului si dam la cuptor la 170-180 grade timp de 1h si 20 minute sau pana se incheaga.




Crema se lasa la racit complet, dupa care o punem si la frigider pentru a se aseza mai bine. Eu, spre exemplu, o fac cu o zi inainte de a o servi.






Comments

Post a Comment

Popular Posts